ankdammen

Godmorgon! Igår käkade vi middag på ankdammen. Solen sken ända tills vi lämnade vid 21 tiden, så skönt. För mig blev det en bakpotatis med skagenröra och den satt inte helt fel, jätte god skagenröra verkligen.

Nu ska jag dra till Stadium och jobba 12-19. Hoppas det är fint väder imorgon också när jag är ledig, ska bara på ett möte med Stadium mellan 10-13.

Ha en fin dag! och GRATTIS Josefine på 20-års dagen :)

Josefine, födelsedagsbarnet till vänster och Sara till höger

Freja till vänster och Lina till höger

kreta 2010

Kreta 4/6-18/6 2010 ♥

Minns så väl när vi kikade runt på resor i januari. Vi bestämde oss ganska snabbt att vi ville till Grekland och Kreta blev vår destination. Hotellet vi bodde på var hur mysigt som helst. Vårt rum låg precis vid poolen och hade en liten ute terrass med ett parasoll, bord och stolar. Där spenderades ganska många kvällar med kortspel, drinkar och av att bara njuta av varandra.

Hotellet hade även egen restaurang vilket var väldigt skönt. Vi käkade lunch där nästan varje dag och de hade super gott vitlöksbröd som jag åt varje dag till lunch typ och deras grekiska sallad var också helt fantastisk. Middag däremot åt vi ute varje kväll. Hittade oss en riktigt bra restaurang som heter Symposium. Personalen var störtsköna, maten var helt underbart god och stället i sig var jäkligt fräscht. Dit gick vi och åt varannan kväll ungefär, så när vi skulle åka hem så kramades vi hejdå, verkligen super söta allihopa där. Så det kan jag rekommendera om ni ska till Platanias, ät där!

Första veckan låg vi bara och slappade vid poolen hela dagarna, åt gott, njöt av den härliga miljön och av varandra, tog långa promenader för att "utforska" stället och på tisdagen åkte vi in till Chania. Där fikade vi på starbucks coffee, gick längs de mysiga marknaderna samt även bland de större kedjorna som tex Zara. Köpte mig ett par shorts på en affär som jag gillar hur mycket som helst. Vi vandrade omkring där i några timmar och sedan åkte vi tillbaka till Platanias.

På fredagen så hyrde vi bil, fre-sön. Då åkte vi Elafonissi. På dig vägen åkte vi genom bergen och jag säger då det, hemska vägar men underbar utsikt. Var livrädd hela resan men det fick bra, Filip var en bra chafför. Ganska spännande och åka omkring och bara kolla på omgivningarna och miljön och inte veta det som dyker upp efter nästa skym kurva. Väl framme på Elafonissi som förövrigt är riktigt vackert, ska ni till Kreta så är det ett måste att åka dit bara för synens skull. Den dagen vi var där blåste det dock typ storm så det var inte så gött när man fick sand överallt. På hem vägen åkte vi kust vägen ist för genom berget, visserligen är det bergväg hela vägen där också men det positiva är att man hela tiden har utsikt över havet.

På lördagen åkte vi bort till udden längs till vänster om man kollar på en karta. Där hade vi fått tips om en sevärdighet som vi tänkte att vi skulle åka och titta på. De hade även tipsat om att vägen var väldigt dålig... om den var dålig, herregud. En grus väg som inte var jämn för fem öre och som var lika smal om EN bil, vid möte skulle det alltså uppstå problem. Den var inte bara smal utan det var stup rakt ner till havet. Så åka långt ut mot kanten kunde ha slutat illa om man haft otur. Som tur var gick det ju bra även fast vi valde och stanna för att gå resten. Slutade med att vi vände om när vi insåg att det var nog några kilometer kvar, efter att vi gått säkert två. Varmt var det också, rena rama öknen där upp. Men vi fick iaf en liten utflykt samt promenad. På vägen ner så stannade vi vid en liten vik och badade, hur härligt som helst. Snorklade där men var inte så värst mycket att se tyvärr. När vi kom hem så la vi oss tillrätta vid poolen och låg och läste i några timmar. Den kvällen hade vi en middags dejt, nämligen Filip mormor och hennes partner. Jo de hade bokat samma vecka, på samma ställa som oss, typiskt va. Vi åkte iaf och kikade på deras hotell som hade en underbar utsikt mot havet. Sedan åkte vi och käkade på the olive tree som det hette. Riktig mysig kväll med mycket trevligt sällskap.

På söndagen åkte vi bara längre bort och la oss på stranden. Senare på kvällen åkte vi mot Chania för att leta efter Lidel som vi fått tips låg där. Men det var så klart stängt. Lämnade tillbaka bilen på kvällen och gick sedan ut och åt.

Vecka två blev det mer sol och bad, mycket läsning och mycket mys. Det var två helt fantastiska veckor med min älskade Filip. Två oförglömliga veckor som jag kommer ta med mig. Jag älskar den killen något så fruktansvärt. Vi har alltid roligt ihop och dessa veckor var allt utom tråkiga. Visst vi var inte ute och festade på någon nattklubb och träffade folk men jävlar va kul vi hade ändå. Blev fulla, goa och glada kanske två/tre kvällar då vi gjorde massa bus som jag inte kommer ta upp här hehe.

Tack älskling för att du är bäst och för denna fantastiska resa ♥

På väg ut första kvällen

En glad Filip på väg hem ifrån första middagen på Symposium
Poolen där vi spenderade jäkligt mycket tid i solen

Solnedgång, hur vackert som helst

Det regnade förste dagen vi kom dit
Starbucks coffee inne i Chania
Vi fick längs Chanias hamn bland alla restauranger och den fina utsikten
Filip inne bland en av gatumarknaderna
Jag
Filip med muren som bakgrund

Vackrast
Elafonissi
Älskling

På väg hem från Elafonissi, stannade uppe bland bergen
Utsikten var inte att leka med, fantastisk

Eller vad säger ni?

Pärlan vi åkte omkring i
En kväll på terrassen med öl, passoa och bananasplit
Puss på min älskling

Vi två ♥

middag med mina brudar

Nu ska jag cykla till Haga och möta mina tjejer. Vi ska till stan och käka middag. Josefine fyller nämligen 20 imorgon. Blir att fira det bättre någon annan dag med eftersom det är så underbart väder ute så kan man lika gärna göra något mysigt ihop idag.

Ett inlägg om Kreta kommer och ett inlägg om midsommar kommer med massa bilder.

Förlåt för min frånvaro men nu jävlar blir det skärpning!